Szeretettel köszöntelek a Lébény klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Lébény klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Lébény klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Lébény klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Lébény klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Lébény klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Lébény klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Lébény klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Mintegy fél éve, április 19-én, Tatabánya és Tata között kisiklott a MÁV egyik halberstadti személykocsija. Bár személyi sérülés nem történt, a vasútnál komoly vizsgálat kezdődött, amely mostanra zárult le.
A vizsgálat eredményeképp a MÁV egyrészt leállt az Ukrajnából behozott úgynevezett monoblokk kerekek használatával a karbantartások során, valamint – már korábban – gyakorlatilag egy az egyben megvalósította a baleset után nyilatkozó VEKE javaslatait a Németországból használtan beszerzett kocsikkal kapcsolatban.
A Műegyetem Anyagtudományi és
Technológiai Tanszéke mindenre kiterjedő méréseket végzett a probléma
forrását illetően, főként emiatt tartott öt hónapig a vizsgálat.
Kiderült, immár egyértelműen: a siklást a kerék törése okozta, amely
törés eredete a kerékre ható magas hőterhelés volt. A szakértők szerint a
kerékkoszorúból azért tört ki egy darab a baleset pillanatában, mert
fékezéskor a féktuskó sarka beakadt az egyik repedésbe, és kitépte azt.
Az ukrán tárcsák használatával annak
ellenére álltak le, hogy a német gyártó jelzésével ellátott tárcsák
mintegy 70százaléka szintén ukrán eredetű, tehát a gyártó maga is
megbízik a keletről érkezett alkatrészek minőségében, valamint ezek
természetesen megfelelnek mind a magyar, mind a nemzetközi szabványnak.
Az
áprilisi siklás után a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elrendelte a
halberstadti kocsik maximális sebességének 120 kilométer/órára
mérséklését, három hétre csökkentette a kötelező ultrahangos vizsgálat
periódusát az ilyen típusú kocsik kerekei esetében, szigorította az
indulás előtti kocsivizsgálati előírásokat, és a hőterhelés csökkentése
céljából műszaki változtatásokat is bevezetett.
További szigorítások is függőben
vannak, egyelőre a Nemzeti Közlekedési Hatóság jóváhagyására várva,
lévén, hogy ezek több esetben szigorúbbak az érvényben lévő
rendelkezéseknél. Ilyen tervezett szabályozás például az érintett kocsik
esetében a minden érkezés utáni kerékkoszorú-hőmérséklet vizsgálat, a
tárcsafékessé alakítás lehetősége, hőérzékeny festés alkalmazása a
fokozott hőterhelés kiszűrésére.
Érdekes még a pályavasút és a
mozdonyvezetők utasítása, miszerint egyrészt kerülni kell az intenzív
fékezést az érintett kocsikkal, másrészt a 100 kilométer/óra és afölötti
sebességre kiépített vonalakon törekedni kell a lassújelek számának
csökkentésére. A vasúttársaság azon rendelkezése pedig, amely a
halberstadtiakat elsősorban az alacsonyabb sebességű pályaszakaszokra
kívánja korlátozni, reményt ad a mellékvonalak utasainak némi minőségi
javulásra.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!