Lébény: Vasuti baleset éskövetkezményei

Szeretettel köszöntelek a Lébény klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 275 fő
  • Képek - 1336 db
  • Videók - 763 db
  • Blogbejegyzések - 535 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 65 db

Üdvözlettel,

Lébény klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Lébény klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 275 fő
  • Képek - 1336 db
  • Videók - 763 db
  • Blogbejegyzések - 535 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 65 db

Üdvözlettel,

Lébény klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Lébény klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 275 fő
  • Képek - 1336 db
  • Videók - 763 db
  • Blogbejegyzések - 535 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 65 db

Üdvözlettel,

Lébény klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Lébény klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 275 fő
  • Képek - 1336 db
  • Videók - 763 db
  • Blogbejegyzések - 535 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 65 db

Üdvözlettel,

Lébény klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Mintegy fél éve, április 19-én, Tatabánya és Tata között kisiklott a MÁV egyik halberstadti személykocsija. Bár személyi sérülés nem történt, a vasútnál komoly vizsgálat kezdődött, amely mostanra zárult le.

csik

 

 

A vizsgálat eredményeképp a MÁV egyrészt leállt az Ukrajnából behozott úgynevezett monoblokk kerekek használatával a karbantartások során, valamint – már korábban – gyakorlatilag egy az egyben megvalósította a baleset után nyilatkozó VEKE javaslatait a Németországból használtan beszerzett kocsikkal kapcsolatban.


A Műegyetem Anyagtudományi és Technológiai Tanszéke mindenre kiterjedő méréseket végzett a probléma forrását illetően, főként emiatt tartott öt hónapig a vizsgálat. Kiderült, immár egyértelműen: a siklást a kerék törése okozta, amely törés eredete a kerékre ható magas hőterhelés volt. A szakértők szerint a kerékkoszorúból azért tört ki egy darab a baleset pillanatában, mert fékezéskor a féktuskó sarka beakadt az egyik repedésbe, és kitépte azt.


Az ukrán tárcsák használatával annak ellenére álltak le, hogy a német gyártó jelzésével ellátott tárcsák mintegy 70százaléka szintén ukrán eredetű, tehát a gyártó maga is megbízik a keletről érkezett alkatrészek minőségében, valamint ezek természetesen megfelelnek mind a magyar, mind a nemzetközi szabványnak.
Az áprilisi siklás után a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elrendelte a halberstadti kocsik maximális sebességének 120 kilométer/órára mérséklését, három hétre csökkentette a kötelező ultrahangos vizsgálat periódusát az ilyen típusú kocsik kerekei esetében, szigorította az indulás előtti kocsivizsgálati előírásokat, és a hőterhelés csökkentése céljából műszaki változtatásokat is bevezetett.


További szigorítások is függőben vannak, egyelőre a Nemzeti Közlekedési Hatóság jóváhagyására várva, lévén, hogy ezek több esetben szigorúbbak az érvényben lévő rendelkezéseknél. Ilyen tervezett szabályozás például az érintett kocsik esetében a minden érkezés utáni kerékkoszorú-hőmérséklet vizsgálat, a tárcsafékessé alakítás lehetősége, hőérzékeny festés alkalmazása a fokozott hőterhelés kiszűrésére.


Érdekes még a pályavasút és a mozdonyvezetők utasítása, miszerint egyrészt kerülni kell az intenzív fékezést az érintett kocsikkal, másrészt a 100 kilométer/óra és afölötti sebességre kiépített vonalakon törekedni kell a lassújelek számának csökkentésére. A vasúttársaság azon rendelkezése pedig, amely a halberstadtiakat elsősorban az alacsonyabb sebességű pályaszakaszokra kívánja korlátozni, reményt ad a mellékvonalak utasainak némi minőségi javulásra.

 

halbi

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu